امروزه در بسیاری از فرآیندهای صنعتی ، انتقال قدرت آن هم به صورت کم هزینه و با دقت زیاد مورد نظر است در همین راستا بکارگیری سیال تحت فشار در انتقال و کنترل قدرت در تمام شاخه های صنعت رو به گسترش است. استفاده از قدرت سیال به دو شاخه مهم هیدرولیک و نیوماتیک ( که جدیدتر است ) تقسیم میشود . ادامه ی مطلب
 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
 

اگر سابقه صنعت و چگونگی رشد آن در کشورهای جنوب شرقی آسیا را مورد مطالعه قرار دهیم به این مطلب خواهیم رسید که در کمتر مواردی این کشورها دارای ابداعات فن آوری بوده اند و تقریبا در تمامی موارد کشورهای غربی (آمریکا و اروپا) پیشرو بوده اند. پس چه عاملی باعث این رشد شگفت آور و فنی در کشورهای خاور دور گردیده است ؟

در این نوشتار یه یکی از راهکارهای این کشورها در رسیدن به این سطح از دانش فنی می پردازیم .

در صورتی که به طور خاص کشور ژاپن را زیر نظر بگیریم، خواهیم دید که تقریبا تمامی مردم دنیا از نظر کیفیت محصولات آنها را تحسین می کنند ، ولی به آنها ایراد می  گیرند که با کپی برداری از روی محصولات دیگران به این موفقیت دست یافته اند.

این بخش اگر هم که درست باشد و در صورتی که کپی برداری راهی مطمئن برای رسیدن به هدف باشد چه مانعی داردکه این کار انجام شود. این مورد ، به خصوص در باره کشورهای در حال توسعه و یا جهان سوم با توجه به شکاف عمیق فن آوری بین این کشورهای و کشورهای پیشرفته دنیا ، امری حیاتی به شمار می رود و این کشورها باید همان شیوه را پیش بگیرند ( البته در قالب مقتضیات زمان و مکان و سایر محدودیت ها ). به عنوان نمونه ، قسمتی از تاریخچه صنعت خودرو و آغاز تولید آن در ژاپن را مورد بررسی قرار می دهیم :

تولید انبوه خودرو در ژاپن قبل از جنگ جهانی دوم و در سال 1920 بوسیله کارخانه های " ایشی کاواجیما " آغاز شد که مدل ژاپنی فورد آمریکایی را کپی کرده و به شکل انبوه به بازار عرضه نمود .

همچنین شورلت ژاپنی AE جزو اولین خودروهای کپی شده آمریکایی توسط ژاپنی ها بود که به تعداد زیاد تولید می شد. سچس با تلاش فراوانی که انجام شد ( آنهم در شرایط بحرانی ژاپن در آن دوره ) مهم ترین کارخانه خودروسازی ژاپن یعنی "تویوتا" در سال 1932 فعالیت خود را با ساخت خودرویی با موتور " کرایسلر " آغاز نمودو در سال 1934 نوع دیگری از خودرو را با موتور " شورلت " ساخته و وارد بازار نموده و از سال 1936 ، اولین تلاشها برای ساخت خودرویی تمام ژاپنی آغاز شد.البته تا مدت ها ژاپنی ها مشغول کپی برداری از اتومبیل ها ی آمریکایی و اروپایی بودند. آنها خودروی پاکارد و بیوک آمریکایی و رولزرویس ، مرسدس بنز و فیات اروپایی را نیز تولید کردند که همین تولیدها زمینه ساز گسترش فعالیت خودروسازی ژاپن شد و سرانجام در دهه 1960 پس از سعی و کوشش فراوان اولین اتومبیل تمام ژاپنی که دارای استاندارد جهانی هم بود ساخته و به بازار عرضه شد.

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي ادامه مطلب ... | 
 
 
 

کيفيت سوخت نقش مهمي در کارکرد درست، افزايش طول عمر و کنترل انتشار آلاينده ها در موتورهاي ديزل دارد. به طور کلی

مطابقت داشته باشند عملکرد قابل قبولی دارند. البته سوختی که مورد استفاده ASTM-D موتورهای ديزلی که با استاندارد 975

قرارمی گيرد بايد تميز، پايدار و تصفيه شده بوده و خورندگی نداشته باشد.

در مقاله زير تلاش شده است ويژگی های سوخت مناسب برای موتورهای ديزل تشريح شود.


 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي ادامه مطلب ... | 
 
 
 

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي ادامه مطلب ... | 
 
 
  لینک سایت های ماشین الات کشاورزی top:




 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
  وجین کن یا کواتیواتور ماشینی است از بین بردن علفهای هرز به طریق مکانیکی، در زمینهایی که به صورت ردیفی کشت شده اند.
معمولا وجین کنها یی(کولتیواتور) که مرسوم است توانایی وجین کردن بین ردیفهای کشت را دارد و توانایی وجین در داخل ردیف را ندارد. تکنولوژی که در این وجین کن ها به کار گرفته شده آن را قادر به وجین کردن در داخل ردیف را می دهد.


 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي ادامه مطلب ... | 
 
 
 
چکیده

سیستم های پشتیبان تصمیم به عنوان سیستم های متعامل مبتنی بر رایانه توصیف می شوند که به تصمیم گیرندگان در استفاده از داده ها و مدل ها برای مسائل ساخت نایافته یاری می رسانند. فلسفه ی سیستم های پشتیبان تصمیم بر این مبنا است که در پشتیبانی از وظایف نیمه ساختاریافته، بخشی از فرآیند تصمیم می تواند به رایانه تفویض شود اما برخی جنبه های آن به ویژه در مورد تحلیل های کیفی و ارزیابی انتزاعی و ذهنی نیاز به قضاوت مدیریت دارند. سیستم مکانیزاسیون کشاورزی یک سیستم پیچیده بر پایه ی منابع طبیعی منطقه ای و شرایط اقتصادی اجتماعی است، بنابراین با توجه به ماهیت آن، تصمیم گیری و اتخاذ سیاست پیرامون مباحث مرتبط با آن فرآیندی سخت و پیچیده است. سیاست گذاران این بخش باید به طور کامل از شرایط اجتماعی اقتصادی و منطقه ای در یک منطقه ی خاص آگاهی کامل داشته باشند، همچنین از اطلاعات با ارزش به موقع و به طور موثر به منظور ایفای نقش در تنظیم بازار و تصمیمات کلان اقتصاد روستایی استفاده نمایند، بنابراین ایجاد یک سیستم باز پشتیبان تصمیم مکانیزاسیون کشاورزی (AMDSS) با هدف کمک به تصمیم گیری ضروری به نظر می رسد. این AMDSS می تواند انواع مختلفی از اطلاعات جامع، مدل های مناسب و روش های تجزیه و تحلیل را برای ستادهای اجرایی کشاورزی به منظور حل انواع گوناگون مسائل تصمیم گیری یا برنامه ریزی های توسعه پیشنهاد نماید. مسائل و مشکلاتی که سیاست گذاران این بخش در طول فرآیند تصمیم سازی مکانیزاسیون کشاورزی با آن مواجه می شوند مربوط به مسائل نیمه ساختار یافته و غیرساختار یافته است. AMDSS دارای حجم عظیمی از داده ها و اطلاعات اقتصادی مکانیزاسیون کشاورزی و بر اساس آخرین پیشرفت ها در زمینه ی DSS است، از این رو داده انبار، فرآیند آنالیز آنلاین و تکنولوژی داده کاوی در AMDSS به منظور تشکیل یک DSS جامع گنجانده شده است. این سیستم به منظور پشتیبانی از فرآیند تصمیم گیری در بخش مکانیزاسیون کشاورزی طراحی و اجرا گردیده است. به منظور ایجاد و توسعه این سیستم از SAS نسخه ی 2/8 به عنوان یک سیستم زبان و با هدف ترکیب ماژول های سه گانه ی این سیستم استفاده گردیده است.

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
  سلام به دوستان عزيز

دوستان در پي تصميمي كه گرفته شد از كليه همكلاسي ها و وروديان 87 و جديد و قديم دعوت ميشود نسبت به ارائه مطالب در اين وبلاگ در صورت تمايل اعلام حضور نموده در اين زمينه ميتوانيد با ايميل زير در ارتباط باشيد

sharifi1988@yahoo.com


 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
  بچه ها چند تا منبع برا ارشد تو سایت باشگاه مهندسان ایران نوشته بود دلم نیامد تو وبلاگ نذارمشون:

1-موتور:توان موتور تراکتور رنجبر- شناخت وکاربرد تراکتور بهروزی لار

2-کاشت و داشت:تراکتور و ماشین های کشاورزی منصوری راد جلد اول مبحث کاشت- اصول ماشین های کشاورزی شفیعی

3-برداشت:کتاب منصوری راد جلد 2-کمباین غلات بهروزی لار انتشارات بانک کشاورزی
4-خاک ورزی :جزوه همت دانشگاه صنعتی اصفهان-کتاب منصوری راد جلد 1-ماشین های کشاورزی شفیعی
5-مکانیک تراکتور:جزوه دکتر همت دانشگاه صنعتی اصفهان-قسمتی از کتاب رنجبر
6-هیدرولیک :قسمتی از کتابتوان موتور وتراکتور رنجبر- قسمت اولیه و مقدماتی جزوه دکتر همت دانشگاه صنعتی اصفهان
7-مقاومت مصالح:کتاب بیدجانتسون-کتاب تست پوران پژوهش دکتر نایی
8-ریاضی:ریاضی 1 کتاب حساب دیفرانسیل و انتنگرال زنگنه-ریاضی2 جزوه بهرامی دانشگاه صنعتی اصفهان-تست کتاب نیکوکار انتشارات دانشگاه صنعتی امیر کبیر
جزوات آقای همت هر سال به روز می شود پس بهتر است با مراجعه به دانشگاه صنعتی اصفهان جدید ترین جزوات را دریافت کنید
منابع معرفی شده آقای سیفی رتبه اول ارشد 1387
کتاب قابل توصیه برای ریاضیات
ریاضیات1و2و3 مولف: خالد احمدالی زیر نظر: دکتر عبدالحسین هورفر
کاملترین مرجعدر رابطه با ریاضیات عمومی 1 و 2 و ریاضیات 3 (معادلات دیفرانسیل)
تجدید چاپ کتاب ریاضی مرحوم کیوان سیفی (قسمت درس)



مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد ریاضیات کشاورزی 81 تا 88 مولف: خالد احمدالی زیر نظر: دکتر عبدالحسین هورفر
تجدید چاپ کتاب ریاضی مرحوم کیوان سیفی (قسمت تست)

کاملترین کتاب درزمینه ریاضیات کشاورزی ویِژه رشته های:
آبیاری و زهکشی- سازه های آبی - منابع آب
مکانیک ماشینهای کشاورزی
علوم و صنایع غذایی
هواشناسی کشاورزی

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
  کلوخ‌شکن یا کلوخ‌کوب یکی از ابزاری است که در کشاورزی برای آماده‌سازی و صاف کردن سطح خاک کشتزار از آن بهره می‌گیرند.

از کلوخ‌شکن برای آماده‌سازی سطح خاک و از گاوآهن برای آماده‌سازی عمق خاک استفاده می‌شود.

به ادامه ی مطالب توجه کنید

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي ادامه مطلب ... | 
 
 
 

دانلود هندبوک ماشینهای کشاورزی و شیربندی و صنایع غذایی

قالب کتاب : پی دی اف

زبان کتاب : انگلیسی

تعداد صفحات : 768 صفحه

حجم کتاب : 11.6 مگابایت

لینک دریافت کتاب : http://www.mediafire.com/?xcmlnjz0j4j

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
   
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
 

دوسال تا پایان دوره تحصیل ورودی های 87


چقد زود دیر میشه!!!!!!!

تاکه بودیم نبودیم!

کشت مارا غم بی هم نفسی!

تاکه رفتیم همه یار شدند!

خفته ایم وهمه بیدار شدند!

قدر آیینه بدانیم چو هست!

نه دران وقت که اقبال شکست!!



و اما مرگ!

دوستان اگه یه نگا کوچولو به شناسنامتون هم بکنین حداقلش 1/3 عمرمونم تموم شدااااااا

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
 
گزارش كار آزمايشگاه مقاومت مصالح و گزارش كار كارگاه ماشين ابزار

گزارش كاراي اين دو تا كارگاه رو در لينكاي زير قرار دادم اميدوارم خوشتون بياد

ولي روش زياد زحمت كشيدم ها

 به ادامه مطلب توجه کنید



 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي ادامه مطلب ... | 
 
 
  سلام به همه همکلاسی های بی حال و دپسرده ی 87 ای (شوخی کردما یه تعدادیشون فول انرژی هستن)

و اما یک سوال!!!!!!!

تا حالا فکر کردین کلاس ما تومسایل اینترنتی اصلا حس و حالی نداره بچه ها من تصمیم دارم تا در باشگاه مهندسان جوان یه صفه اختصاصی برا خودمون باز کنم اگه موافقین 

یه دستی بالا بزنین تا یه محفل ماشین آلاتی جالب و صمیمی داشته باشیم به قول همکلاسی با ذوقمون (اگه گفتی ) """""کلی هم کلاس داره""""" اگه شما همکاری کنین

فکر کنم بد نمیشه ها!!!!!!!!!!

امیدوارم یکم بیدار بشین

بچه ها دو سال موند ها!!!!!!!!!!!!!

بعد دو یال دیگه هیشکی هم دیگه رو نمیشناسه!!!!!!

اگه موافق باشین میتونین مطلب هم بفرستین تو وبلاگ بذاریم

به اسم خودمون 

البته من این مطلبو دو سال به گوش همه همکلاسی ها میخونم ولی کو گوش بدهکار!!!!!!!!!


امیدوارم یکم با زندگی مهربون باشین

با خودتون

و با درسا!!!


تا بعدتصمیم دارم وبلاگو زود به زود آپدیت کنم اگه شما هم زود زود سر بزنین حوصله آپدیت وبلاگ زیاد تره برام



فقط نظرررررر  یادتون نره 

نظراتتونو درباره پیشنهادام بگین

پیشنهادارم حتما درج کنین

gooooooooood bye

emza

shs



 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
 
مقدمه
عملیات سیکل های مختلف بیشتر موتورهای احتراق داخلی فعلی، دارای یک طرح رایج است به این صورت که انفجار در یک سیلندر پس از تراکم انجام می شود. نتیجه ان است که انبساط گاز مستقیما روی پیستون اثر گذاشته (کار انجام می دهد) و میل لنگ را 180 درجه بچرخاند.
با توجه به طراحی فنی و مکانیکی، موتور شش زمانه همانند موتورهای احتراق داخلی می باشد. اگر چه سیکل ترمودینامیکی و یک سر سیلندر اصلاح شده همراه دو اتاق اضافی ان را به کلی متمایز می کند. یک محفظه ی احتراق و یک محفظه ی تراکم( گرمکن هوا) هر دو از سیلندر جدا هستند. احتراق درون سیلندر رخ نمی دهد اما در محفظه ی احتراق کمکی هم فوری روی پیستون اثر نمی گذارد و زمان ان از 180 درجه ی چرخش میل لنگ، در زمان انفجار(کار) جدا می باشد.
محفظه ی احتراق به طور کلی توسط محفظه ی گرمکن احاطه شده است. با تبادل گرما از طریق دیواره های محفظه ی احتراق که با محفظه ی گرمکن در ارتباط است، فشار محفظه ی گرمکن افزایش می یابد و قدرت مکملی برای کار تولید می شود.

به ادامه مطلب توجه کنید
 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي ادامه مطلب ... | 
 
 
 
تراکتورهای سری DT:
تراکتورهای مذکور که به ادعای تولید کنندگان آن در بین تراکتورهای ردیف کار سنگین از لحاظ قدرت و راحتی بی نظیر بوده و جهت تامین کارآیی بالا در کار های سخت مزرعه طراحی شده اند دارای قابلیتهای ذیل میباشند:

- سطوح قدرت متنوع در خروجی PTO به مقادیر 180، 200 ، 220, 240 HP
- سیستم انتقال قدرت CVT برای ماکسیمم تاثیر و سرعت بالا
- موتور دیزلی 6 سیلندر با سیستم EEM ( مدیریت الکترونیکی موتور ) برای کسب گشتاور مؤثر
- طراحی ارگونومی کابینی بی سرو صدا برای راحتی بیشتر راننده به همراه امکانات و ابزارهای کنترل
- سیستم هیدرولیکی تنظیم کنندة جریان و فشار با ماکسیمم جریان 39 GPM که قادر به تامین قدرت و دقت کنترل بالایی است
- سیستم نرم افزار محاسباتی ( FILDSTAR ) جهت افزایش بهره وری
- سیستم GTA جهت انجام کنترل دقیق تر روی سیستمهای مختلف موجود در تراکتور


موتورهای استفاده شده در انواع مختلف این سری از تراکتورها:

دو نوع موتور در این سری از تراکتورها مونتاژ میشود که هر دو از سیستم توربوشارژ و سیستم خنک کنندة داخلی برخوردار هستند.در مدلهای DT 180A و DT 200A‌ موتور L 4/7 و در مدلهای DT 220A و DT 240A‌ موتور L 4/8 مونتاژ شده است که طراحی هر دو به صورت چدنی یک تکه بوده وچون قسمت اصلی تحمل کنندة بار تراکتور میباشد نیازِ به شاسی جانبی بزرگ را کاهش داده لذا شعاع گردش بسته تری در این سری مهیا شده است.

سیستم EEM:

جهت دست یابی به گشتاور مؤثر:

این سیستم نه فقط یک واکنش سریع به تغییر بارهای موتور است بلکه سیستمی است که کلاً کارکرد تراکتور را افزایش میدهد.
دو کلید واقع در میز فرمان سمت راست ،انتخاب دو سرعت متعارف موتور را برای اپراتور ممکن میسازد.
این سیستم اپراتور را برای تنظیم دبی سوخت ( ساسات ) جهت دست یابی به سرعت مورد نظر قادر میسازد و در افزایش 10 تا دور در دقیقة موتور قابل تنظیم دقیق میباشد.
سیستم EEM‌ تنظیمات پیوستة مقدار و زمان تزریق سوخت را با در نظر گرفتن سرعت و بار امکان پذیر میسازد. نتیجه، افزایش قدرت ،کاهشِ هدر رفتن سوخت و اسنفادة اقتصادی تر از سوخت میباشد.
موتور از پمپ کنترل کنندة تزریق سولنوئیدی بهره میبرد که خیلی سریع به حرکات ساسات در EEM پاسخ میدهد بنابراین فشار تزریق سوخت و زمان آن کاملاً کنترل شده است.
ذیلا به بررسی اجمالی بعضی از ویژگیهای اشاره شده در این تراکتورها می پردازیم :


تراکتورهای دارای گیربکسهای CVT :


سیستم POWERMAXX CVT، امکان دسترسی به قدرتها و سرعتهای بالا را با اهرم مهیا میکند ؛ انتخاب ساده سرعت صحیح برای کار ، بدون تعویض مرحله به مرحله دنده و انتخاب سرعت متغیر که از ویژگی این نوع سیستم انتقال قدرت میباشد امکان دسترسی به راندمان بالا را مهیا میسازد ولیکن ویژگی خاص این تراکتورها همان طور که در شکل قابل مشاهده است طراحی ارگونومکی میز فرمان تعبیه شده در سمت راست کابین و قابلیت دسترسی آسان به کنترلهای ذیل است :


_ انتخاب سرعت عادی و سرعت در یک جهت خاص (یکنواخت ) .
_ انتخاب یکی از وضعیت های اهرم دستی یا پدال پایی و انتخاب رنج سرعتهای مورد نظرراننده
_ امکان نظارت بر عملکرد موتور.

در حین کار، اپراتور میتواند سرعت دقیقی را که مایل به دسترسی به آن میباشد برنامه ریزی نماید، درلحظه اول تنظیم، سرعتها روی یک LCD نمایش داده خواهند شد، اهرم کنترل سمت چپ غربالک فرمان ، سرعت و جهت حرکت را کنترل میکند از این رو با حرکت دادن اهرم مذکور ، سرعت جلو عقب را میتوان از پیش تنظیم نمود، تراکتور به طور اتوماتیک ، آرام ،متوقف و یا تغییر جهت خواهد داد و سپس جهت دستیابی به سرعت برنامه ریزی شده در روی صفحه LCD ، شتاب خواهدگرفت . شستی برف پاک کن و بوق ، در سمت راست غربالک فرمان، در واقع ، اشکال کنترل گوناگون را یکجا ، داراست: امکان انتخاب موارد نمایش داده شده در صفحه LCD ، تغییر وضوح LCD و انتخاب چهارحالت برای سرعت تغییر مسیر حرکت جلو و عقب _ از خیلی آرام و روان در دنده سنگین تا سرعت بالا در دنده بالا از امکاناتی است که این شستی در اختیار کاربر قرار می دهد. با وجود گیربکسهای CVT‌ و سیستم تعلیق آکسل جلو امکان حرکت از سرعت 0 الی 40 kph به راحت فراهم میشود ؛ البته این کار باید با تنظیم و کنترل مکرر و ترکیبی حداکثرتوانایی موتور و سطوح مختلف انتقال قدرت تحت بار صورت گیرد.

راحتی در این تراکتورها:

در داخل کابین تمامی جزئیات برای راحتی، آسودگی و کنترل تمامی امور در یک روز کاری فراهم شده است لذا کاربر میتواند در آرامترین کابین ( حداکثر 71 دسی بل ) از کار کردن لذت ببرد.

کنترلهای اصلی تراکتور و ابزارهای جانبی به طور محسوس روی میز سمت راست قرار دارد:

اهرم کنترل هیدرولیک _ ساسات دستی _ کنترل الکترونیکی اتصال سه نقطه _ کنترل PTO _ دوشاخه های یدکی 12 ولت _ محل قرارگرفتن مونیتور کنترل

همچنین سیستم تعلیق پنوماتیکی ویژه ای( AIR MAXX ) برای کابین هستند که بین شاسی و کابین به عنوان عاملی جداکننده ،تعبیه شده است به طوریکه لرزش کابین را تا حد قابل محسوسی کاهش می دهد.


امکانات تعبیه شده در کابین:

*کلیدهای مربوط به چراغها
*فرمان تلسکوپی و شیبدار
*صندلی لولائی قابل تنظیم با هوا
*صندلی کناری ( شاگرد ) با کمربند ایمنی
*ساعت دیجیتال و دماسنج برای نشان دادن دمای خارج کابین
*درهای مناسب در هر دو طرف

به ادامه مطلب توجه کنید

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي ادامه مطلب ... | 
 
 
  موتورهای شش زمانه چگونه کار می کنند؟


به ادامه مطلب توجه کنید

منبع(مترجم:سید حسین حسینی)
 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
 

مقدمه در مورد طرز کار موتور های شعاعی (Radial Engines )

 اگر شما بمب افکن های جنگ جهانی دوم مانند B-25 یا B-17 ، یا اگر هواپیما های بار بری مانند DC-3 را دیده باشید شما با چیزی آشنا می شوید که موتور شعاعی نامیده می شود . بیشتر هواپیما ها در زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شدند ، دارای موتور های شعاعی خیلی قدرتمند شعاعی هستند که ملخ هواپیما را می چرخاند . 


 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي ادامه مطلب ... | 
 
 
  تاريخچه شركت تراكتورسازي ايران

شركت تراكتورسازي ايران در 5 مهرماه 1346 در منطقه صنعتي غرب تبريز تأسيس گرديد.در تاريخ 26 ارديبهشت ماه 1347 ثبت و در سه ماهه آخر سال 1348 كار ساخت تراكتور با مونتاژ تراكتورهاي يونيورسال روماني با قدرت 65 اسب بخار شروع و به بهره برداري كامل رسيد.در سال 1354 اولين تراكتورهاي MF (مسي فرگوسن) در چهار نوع به بازار عرضه شد.از سال 1356 تراكتور MF 285 با هدف ساخت كامل و با استفاده از توانائيهاي بالقوه شركت جايگزين تراكتور MF 185 گرديد. با تحليل و بررسي موقعيت شركت، شركتهاي آهنگري ، موتورسازان و ريخته گري در سال 1366  از شركت مادر تفكيك شدند. در تداوم سياستها و استراتژي تعيين شده اقدامات لازم در جهت تفكيك شركتهاي خدمات صنعتي تراكتورسازي ايران و ماشين‌آلات صنعتي تراكتورسازي ايران در سال 1370 معمول گرديد. در راستاي استراتژي بهبود مستمر ساختار تكنولوژيكي و بنا به مسائل و مشكلات ارزي كه شركت با آن مواجه بود در سال 1373 نسبت به مستقل سازي كارگاه ابزار سازي بعنوان مركز خودگردان (مركز سود مستقل) اقدام گرديد .همچنين در سال 1374  بمنظور استفاده از ظرفيتهاي مازاد و ايجاد صنايع تبديلي براي محصولات كشاورزي اقدام به ايجاد مركز خودگردان طراحي و ساخت ماشين بمنظور طراحي و توليد ماشين‌آلات تبديلي كشاورزي گرديد.در سال 1382 خط مونتاژ واحد شماره 2  اين شركت در استان كردستان (تراكتورسازي سنندج) با ظرفيت سالانه 3500 دستگاه ايجاد گرديد .در سال 1382 شركت تراكتورسازي اروميه را كه در زمينه توليد تراكتور باغي از نوع گلدوني فعاليت مي نمايد توسط اين شركت خريداري شد. اين شركت در راستاي توسعه بازارهاي خارجي با مشاركت شركت CVG از كشور ونزوئلا، فاز اول  خط مونتاژ و توليد تراكتور با ظرفيت 5000 دستگاه در كشور ونزوئلا را در سال 1383 به بهره برداري رساند.در سال 1384 عمليات اجرائي احداث  توسعه خط مونتاژ تراكتور MF399  در جهت افزايش ظرفيت توليد تراكتورهاي سنگين آغاز شد و مطابق برنامه ريزيهاي انجام يافته در اواخر سال 1385  به بهره‌برداري رسيد . در سال 1385 در راستاي تحقق اهداف استراتژيك شركت و تقويت  مركز تامين قطعات، اين مركز تحت عنوان شركت مهندسي و تامين قطعات تراكتور به شركت مستقل حقوقي تبديل گرديد.در سال 1385 دومين خط مونتاژ خارج از كشور با مشاركت كشور تاجيكستان و ظرفيت توليد سالانه 2500 دستگاه در كشور مذكور به بهره برداري رسيد.در سال 1385 در راستاي تحقق اهداف استراتژيك شركت ، مراكز ساخت ماشين و ابزار با همديگر ادغام شده و تحت عنوان شركت طراحي و ساخت ماشين و ابزار به شركت مستقل حقوقي تبديل گرديد.در سال 1385 مديريت شركت تاكا توسط سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران به شركت تراكتورسازي ايران واگذار گرديد. در سال 1385 با انحلال شركت ت. ث. ث ، شركت بازرگاني و خدمات پس از فروش تشكيل گرديد.در سال 1386 تراكتور ملي (ITM299) كه به دست متخصصين شركت طراحي شده و به مرحله توليد انبوه رسيد.در سال 1386اين شركت در راستاي توسعه بازارهاي خارجي با مشاركت شركت NEC از كشور اوگاندا ، شركت بازرگاني مشترك اوگيران را در كشور اوگاندا تاسيس نمود.در سال 1386 محصول جديد ITM240  در جهت تأمين نياز كشاورزان در بخش تراكتورهاي سبك كشاورزي طراحي و به توليد رسيد.  در سال 1387 در راستاي سياستهاي دولت در زمينه اجراي اصل 44 قانون اساسي ، 42.45 در صد سهام شركت متعلق به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ، توسط كنسرسيومي مشترك از شركت سرمايه‌گذاري مهراقتصاد ايرانيان ‌وابسته به موسسه مالی و اعتباری مهر و گروه خودروسازي سايپا خريداري گرديد.در سي امين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران و در سال نوآوري نيز ، شركت تراكتورسازي ايران دو مدل جديد ITM4399وITM4390 طراحي شده بدست متخصصين جوان شركت را با حضور نمايندگان محترم مجلس و مسئولين محترم استان؛ در نمايشگاه دستاوردهاي انقلاب اسلامي ،افتتاح گرديده است.

سالنامه شركت

1346 : تأسيس شركت تراكتورسازي ايران .

1347 : ثبت شركت تراكتورسازي ايران با شماره 324/540 1347 نزد اداره ثبت شركتهاي تبريز .

1348: آغاز بهره برداري شركت با مونتاژ تراكتورهاي يونيورسال روماني با قدرت 65 اسب بخار .

1354: توليد اولين تراكتورهاي MF در  4 نوع MF135  با قدرت 45 اسب بخار و MF165 با قدرت 62 اسب   بخار و MF185 با قدرت 72 اسب بخار و MF295 با قدرت 92 اسب بخار

1356 : جايگزيني تراكتور MF 285 با هدف ساخت كامل و با استفاده از توانائيهاي بالقوه بجاي MF 185 .

1366 : تفكيك شدن  شركتهاي آهنگري ، موتورسازان و ريخته گري از شركت مادر.

1370 : تفكيك شدن  شركتهاي خدمات صنعتي و ماشين‌آلات صنعتي از شركت مادر.

1372: توليد تراكتور سنگين MF 399 با قدرت 110 اسب بخار با مدلهاي تك و دو ديفرانسيل .

1373: مستقل سازي كارگاه ابزار سازي بعنوان مركز خودگردان (مركز سود مستقل) .

1374: ايجاد مركز خودگردان طراحي و ساخت ماشين بمنظور طراحي و توليد ماشين‌آلات تبديلي كشاورزي .

1376 : ايجاد مركز خودگردان ساخت كاميونت.

1381 : طراحي و توليد محصول تراكتور جديدITM 800   با قدرت 80 اسب بخار .

1382: طراحي و توليد تراكتورهاي جديد از جمله تراكتور ITM 840  با قدرت84 اسب بخار و تراكتور سنگين MF 6290 با قدرت موتور 142 اسب بخار .

1382: ايجاد خط مونتاژ واحد شماره 2  اين شركت در استان كردستان (تراكتورسازي سنندج) با ظرفيت سالانه 3500 دستگاه.

1382: خريداري شركت تراكتورسازي اروميه توسط شركت تراكتورسازي ايران .

1382: اخذ گواهينامه تعهد به تعالي .

1383: اخذ گواهينامه تعهد به تعالي.

1383: بهره برداري از فاز اول  خط مونتاژ و توليد تراكتور با ظرفيت 5000 دستگاه در كشور ونزوئلا با مشاركت شركت CVG از كشور ونزوئلا .

1383: نوسازي ماشين‌آلات توليدي .

1383: ترسيم اهداف كلان شركت در قالب برنامه استراتژيك 5 ساله و تصويب آن در سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران .

1383: اخذ گواهينامه رعايت حقوق مصرف كننده .

1383: اخذ تنديس رتبه اول كايزن در بين شركت‌هاي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران .

1383: دريافت لوح تقدير ازسوي وزير محترم صنايع و معادن بعنوان واحد نمونه صنعتي .

1383: صادر كننده برتر استان آذر بايجان شرقي .

1384 : آغاز عمليات اجرائي احداث  توسعه خط مونتاژ تراكتور MF399  در جهت افزايش ظرفيت توليد تراكتورهاي سنگين .

1384 : اخذ تقديرنامه تعالي جايزه ملي بهره وري .

1384 : احراز رتبه دوم صادرات در بين شركتهاي سازمان گسترش .

1384 : دريافت لوح تقدير از وزارت صنايع و معادن به مناسبت گراميداشت روز صنعت و معدن .

1385: تبديل مركز تامين قطعات، به شركت مستقل حقوقي با عنوان مهندسي و تامين قطعات تراكتور .

1385: بهره برداري دومين خط مونتاژ خارج از كشور با مشاركت كشور تاجيكستان با ظرفيت توليد سالانه 2500 دستگاه در كشور مذكور .

1385: ادغام مراكز ساخت ماشين و ابزار با همديگر و تبديل شدن آن به شركت مستقل حقوقي تحت عنوان شركت طراحي و ساخت ماشين و ابزار .

1385: واگذاري مديريت شركت تاكا توسط سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران به شركت تراكتورسازي ايران .

1385 : انحلال شركت ت. ث. ث ، و تشكيل شركت بازرگاني و خدمات پس از فروش .

1385 : افزايش تعداد نمايندگيهاي شركت تراكتورسازي ايران در سراسر كشور از 107 نمايندگي در سال 1379 به 178 نمايندگي .

1385 : دستيابي به ركورد توليد 25014 دستگاه تراكتور .

1385 : دستيابي به ركورد فروش به مبلغ 2696ميليارد ريال .

1385 : دستيابي به ركورد صادرات تعداد 2301دستگاه انواع تراكتور .

1385 : اشتغال جديد1100 نفر از سال 1379 تا سال 1385.

1385 : افزايش 400 درصدي توليد در سال 1385 نسبت به سال 1378.

1386 : طراحي و توليد نمونه تراكتور ملي (ITM299) به دست متخصصين شركت .

1386 : تاسيس شركت بازرگاني مشترك اوگيران با مشاركت شركت NEC دركشور اوگاندا .

1386 : طراحي و توليد محصول جديد ITM240  در بخش تراكتورهاي سبك كشاورزي.

1386 : افزايش سرمايه شركت از 262.5 ميليارد ريال به مبلغ 900 ميليارد ريال در سال 1386 .

1386 : ساخت داخل نمودن تعداد زيادي از قطعات تراكتور MF285 وMF399 .

1386 : بهبود شاخص هاي مالي و بهره وري .

1386 : اخذ جايزه نوبل اقتصاد ايران در جشنواره قهرمانان صنعت .

1386 : احراز رتبه اول در جشنواره‌ كار آفرينان برتر استان آذربايجان شرقي .

1386 : درخواست ايجاد خطوط مونتاژ و انتقال دانش فني در داخل و خارج کشور .

1386 : درخواست ايجاد خطوط مونتاژ و انتقال دانش فني در داخل و خارج کشور .

1386 : افزايش ميانگين سالانه 32 درصدي توليد در هفت سال اخير .

1386 : اخذ تنديس رتبه از جشنواره قهرمانان صنعت .

1387 : خريداري  42.45 در صد سهام شركت متعلق به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ، توسط كنسرسيومي مشترك از شركت سرمايه‌گذاري مهراقتصاد ايرانيان ‌وابسته به موسسه مالی و اعتباری مهر و گروه خودروسازي سايپا گرديد (در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي).

1387 : طراحي و ساخت دستگاه تست سيلندر ترمز تراكتور ITM399.

1387 : طراحي و توليد انبوه محصول ITM299 دو ديفرانسيل.

1387 : طراحي و توليد نمونه محصول ITM240 دو ديفرانسيل.

1387 : طراحي و توليد انبوه محصول ITM800.

1387 : طراحي و توليد دو محصول جديد ITM4399وITM4390 .

1387 : اخذ تنديس صادر كننده نمونه استاني

1387 : كسب مقام دوم و اخذ جايزه خودرو سواري روآ توسط تيم5S  شركت در مسابقه5S  سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران(ايدرو).
 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
 

سلام امروز میخوام سایت یه دانشگاه خارجی به نام


lowa state university

رو بهتون معرفی کنم که رشته ما در این سایت به مفصل توضیح داده شده میتونین مطالب با ارزشی رو درباره رشتمون در خارج از کشور بدست بیارین

آدرس اون سایت بصورت زیره

البته من خودم هم تلاش میکنم مطالب این سایت رو بطور خلاصه در اختیارتون قرار بدم 

آدرسش رو در لینک زیر قرار دادم


lowa state university

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
  مقدمه :

هوش هيجاني به طور فزاينده اي تبديل به يك عامل اندازه گيري رهبران اثر بخش بالقوه شده است . با داشتن استعداد وهوش بالا امكان دارد يك تحليل گر مالي عالي و يا يك محقق منطقي شد اما با توسعه هوش هيجاني مي توان كانديدايي براي CEO و يا يك وكيل برجسته شد. هدف از نگارش اين مقاله بررسي وآشنايي با مفهوم هوش هيجاني و نقش آن در رهبري مي باشد . اميد است با مطالعه اين مقاله به نقش هوش هيجاني در زندگي خود بيشتر توجه نماييد زيرا بسياري از موفقيت ها در زندگي از اين هوش ناشي مي شود.مقاله حاضر مبتني بر تحقيقي از نوع توصيفي است وابزارجمع آوري اطلاعات آن به روش كتابخانه اي است .

     نتايج حاصل از بررسي هاي صورت گرفته حاكي از نقش قابل ملاحظه هوش هيجاني در زندگي و به خصوص در رهبري سازمانها دارد تا حدي كه برخي پژوهشگران نقش هوش عاطفي را تا هشتاد درصد و نقش هوش منطقي راتنها بيست درصد اين امر مي دانند.مطالعاتي كه در زمينه شعور عاطفي انجام شده حاكي از آن است كه باهوش ترين افراد از نظر عقلاني ، اغلب در تجارت وزندگي خصوصي موفق نيستند .تحقيقات نشان مي دهد كه مدير يا متخصصيني كه از EQ(ضريب عاطفي) بالايي برخوردارو از نظرفني نيز با تجربه هستند با آمادگي و مهارت بيشتر وسريع تر از ديگران به رفع تعارض هاي نوپا ، ضعف هاي گروهي و سازماني و خلأ هاي موجود ، ارتباطات پنهاني دراز مدت و رفع تيرگي هاي متقابل كه ارزشمندو سودمند جلوه مي نمايد خواهد پرداخت . همچنين گزارشهاي انجام شده توسط مديران در زمينه رشد تصاعدي علوم شعور عاطفي به ما مي آموزد كه چطور قدرت استدلال خود را افزايش دهيم و از انرژي عواطف ، خرد شهودي و قدرت استدلال خود را افزايش دهيم و از انرژي عواطف ، خرد شهودي وقدرت ارتباط با خود و اطرافيان بهره بيشتري كسب نماييم. علوم جديد ثابت كرده اند كه زير بناي بسياري از تصميمات مهم ، فعالترين و سودمند ترين سازمان ها و رضايت بخش ترين و موفق ترين زندگي ها ، شعور عاطفي است نه IQيا قدرت مغزي.


هوش منطقي –هوش هيجاني بين زنان و مردان

اين دو هوش ضد يكديگر نيستند بلكه فقط با هم تفاوت دارند)جك بلوك) روان شناس دانشگاه كاليفرنيا در بركلي با استفاده از معياري كه كاملاً شبيه هشياري عاطفي است و شامل قابليت هاي اساسي، عاطفي و اجتماعي است كه او آن را «بازگشت نفس» ناميده است، به مقايسه دو تيپ خالص تئوريك، يعني افرادي كه داراي بهره هوشي بالا و افرادي كه داراي استعدادهاي عاطفي پرقدرتي هستند، پرداخته و تفاوت هاي آنها را مورد بررسي قرار داده است. فردي كه فقط بهره هوشي او بالاست (يعني فاقد هشياري عاطفي است) تقريباً كاريكاتوري از يك آدم خردمند است، وي در قلمرو ذهن چيره دست ولي در دنياي شخصي خويش ضعيف است. اين امر در مورد زنان و مردان كمي تفاوت دارد، مرداني كه داراي بهره هوشي بالايي هستند از روي علايق و توانايي هاي گسترده عقلاني شان ـ نه احساس ـ مورد شناسايي قرار مي گيرند. آنها آدم هايي جاه طلب، سودمند، قابل پيش بيني، لجوج، انتقادگر، فروتن، نازك نارنجي و كمرو هستند كه از نظر احساس سرد و بي عاطفه اند. برعكس مردهايي كه از نظر هوش عاطفي قوي هستند، از نظر اجتماعي متعادل، شاد و سرزنده اند، هيچ گرايشي به ترس يا نگراني ندارند آنها ظرفيت چشمگيري براي تعهد و سرسپردگي به مردم يا اهداف خود، پذيرش مسئوليت و قبول چارچوب اخلاقي دارند، آنها در روابط خود با ديگران بسيار دلسوز و باملاحظه اند و از زندگي عاطفي غني، سرشار و متناسبي برخوردارند، آنها با خود،ديگران و دنياي اجتماعي اطراف خود خيلي راحت هستند. زن هايي كه فقط از بهره هوشي بالا برخوردار هستند از اعتماد به نفس خوبي برخوردار بوده و در بيان موضوعات عقلاني ارزشمند و انديشه هاي خود فصاحت كافي دارند و داراي علايق زيباشناسانه و روشنفكرانه زيادي هستند. آنها افرادي درون گرا، مستعد نگراني، فكر، خيال و گناه هستند و براي ابراز خشم خود تامل مي كنند، اگرچه آن را به طور غيرمستقيم نشان مي دهند، برعكس، زن هايي كه از نظر هوش عاطفي قوي هستند دوست دارند احساسات خود را به طور مستقيم بيان كنند و راجع به خود مثبت فكر مي كنند و زندگي براي آنها معنا دارد، آنها همچون مردان همنوع خود آدم هايي اجتماعي و گروه گرا هستند، احساسات خود را به گونه اي مناسب ابراز مي كنند و به خوبي از عهده فشارهاي رواني برمي آيند، توازن اجتماعي آنها، باعث مي شود تا به آساني با آدم هاي جديد كنار بيايند، با خود راحت هستند، شاد و آسوده خيال بوده و همواره پذيراي تجارب احساسي و هيجاني هستند، آنها برخلاف زن هاي با بهره هوشي بالا از نوع خالص، به ندرت احساس نگراني و گناه مي كنند و كمتر غرق در انديشه مي شوند.


به ادامه مطلب توجه نمایید
 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي ادامه مطلب ... | 
 
 
 

نورمن بورلاگ دانشمند آمریکایی و برنده جایزه نوبل که لقب پدر انقلاب سبز در کشاورزی، به او داده شده در خانه اش در تگزاس فوت کرده است.

آقای بورلاگ که 95 سال داشت در اثر بیماری سرطان درگذشت.

در دهه 1960 وی موفق شد روشی را ابداع کند که از طریق آن می شد محصول و بار گیاهان و غلات را افزایش داد و این گیاهان را در مقابل آفات مقاوم ساخت.

در دهه های 1950 و 1960، بهتر شدن بهداشت عمومی باعث افزایش جمعیت کشورهای توسعه نیافته گردیده، و موجب این نگرانی شده بود که به دلیل کمبود امکانات کشاورزی، کشورهای در حال توسعه در نیمه دوم قرن بیست با قحطی روبرو خواهند شد.

استفاده از روشی که او مبتکر آن بود و "انقلاب سبز" نام گرفت سبب شد که محصول غلات از جمله گندم به سرعت افزایش یابد و به این ترتیب از بروز قحطی در کشورهای در حال توسعه جلوگیری شود.

به علت این موفقیت در سال 1970، نورمن بورلاگ موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد.

کمیته جایزه نوبل گفت که نورمن بورلاگ با روش ابداعی خود، مانع بروز قحطی در جهان شده و جان صدها میلیون نفر را نجات داده است.

آسه لیونیز، رئیس وقت کمیته جایزه نوبل هنگام اهدای جایزه به او گفت: " نورمن بورلاگ، بیش از هر فرد دیگری برای گرسنگان جهان نان فراهم کرده است و دلیل دادن جایزه صلح بوبل به نورمن بولاگ، این است که ما امیدواریم رفع گرسنگی، صلح به همراه آورد."

نورمن بورلاگ همچنین در سال 2007 مدال طلای کنگره آمریکا را دریافت کرد که مهمترین مدال غیرنظامی این کشور است.

آقای بورلاگ مطالعاتی را که منجر به دریافت جایزه نوبل شد، در پایان جنگ جهانی دوم در مکزیک شروع کرد.

مطالعات او در مکزیک برای پیدا کردن روشی جهت افزایش محصول گندم این کشور بود.

در آنجا وی موفق شد با تکنیک های تازه، انواع بخصوص گندم را که در مقایسه با گندم های معمولی در مقابل آفات مقاوم بودند و محصول بیشتری می دادند، تولید کند.

بعدا او با همکاری چند دانشمند دیگر این نمونه ها را به آسیا برد و موجب بهتر و مقاوم شدن انواع دیگر غلات از جمله برنج و ذرت در کشورهای آسیایی و نیز آمریکای جنوبی و آفریقا شد.

در سال 1963 نورمن بورلاگ به ریاست مرکز بین المللی بهبود ذرت و گندم که به تازگی دایر شده بود منصوب شد و در این سمت هزاران دانشمند جوان را آموزش داد.

در سال 1979 وی از این سمت کناره گیری کرد و به تدریس در دانشگاه پرداخت.

نورمن بولاگ، در سال 1986 دفتر جایزه جهانی غذا را ایالت آیوا دائر کرد که هر سال جایزه ای به مبلغ 250 هزار دلار به شخصی که کار و مطالعات او به بهبود عرضه آذوقه در جهان کمک کرده، اهدا می کند.

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
 

پردازش تصاویر

پردازش تصاویر امروزه بیشتر به موضوع پردازش تصویر دیجیتال گفته می‌شود که شاخه‌ای از دانش رایانه است که با پردازش سیگنالدیجیتال که نماینده تصاویر برداشته شده با دوربین دیجیتال یا پویش شده توسط پویشگر هستند سر و کار دارد.

پردازش تصاویر دارای دو شاخه عمدهٔ بهبود تصاویر و بینایی ماشین است. بهبود تصاویر دربرگیرندهٔ روشهایی چون استفاده از فیلتر محوکننده وافزایش تضاد برای بهتر کردن کیفیت دیداری تصاویر و اطمینان از نمایش درست آنها در محیط مقصد(مانند چاپگر یا نمایشگر رایانه)است، در حالی که بینایی ماشین به روشهایی می‌پردازد که به کمک آنها می‌توان معنی و محتوای تصاویر را درک کرد تا از آنها در کارهایی چون رباتیکو محور تصاویر استفاده شود.

در معنای خاص آن پردازش تصویر عبارتست از هر نوع پردازش سیگنال که ورودی یک تصویر است مثل عکس یا صحنه‌ای از یک فیلم.خروجی پردازشگر تصویر می‌تواند یک تصویر یا یک مجموعه از نشانهای ویژه یا متغیرهای مربوط به تصویر باشد.اغلب تکنیک‌های پردازش تصویر شامل برخورد با تصویر به عنوان یک سیگنال دو بعدی و بکاربستن تکنیک‌های استاندارد پردازش سیگنال روی آنها می‌شود. پردازش تصویر اغلب به پردازش دیجیتالی تصویر اشاره می‌کند ولی پردازش نوری و آنالوگ تصویر هم وجود دارند.این مقاله در مورد تکنیک‌های کلی است که برای همه آنها به کار می‌رود.


عملیات اصلی در پردازش تصاویر

  1. تبدیلات هندسی: همانند تغییر اندازه، چرخش و...
  2. رنگ: همانند تغییر روشنایی، وضوح و یا تغییر فضای رنگ
  3. ترکیب تصاویر : ترکیب دو و یا چند تصویر
  4. فشرده سازی تصویر : کاهش حجم تصویر
  5. قطعه بندی تصویر : تجزیهٔ تصویر به قطعات با معنی
  6. تفاوت تصاویر : به دست آوردن تفاوت‌های تصویر
  7. میانگین گیری : به دست آوردن تصویر میانگین از دو تصویر


ادامه مطلب

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي ادامه مطلب ... | 
 
 
  تراکتور

یکی از قدیمی‌ترین ماشین‌های مولد نیروست که در کارهای کشاورزی به کار گرفته شده است. روز به روز، ساختمان این خودرو تکمیل‌تر می‌شود. قدرت کار تمام تراکتورها با هم برابر نیست. امروزه متناسب با هر کاری، تراکتور ویژه آن ساخته شده است. تراکتور از متداول‌ترین ماشین‌های کشاورزی است. در تمام نقاط دنیا کم و بیش از این خودرو استفاده می‌شود.


ریشه واژه تراکتور

واژه تراکتور یک کلمه خارجی است. و معنی آن «کشنده» می‌باشد‎. ‎این واژه اسم فاعل ساخته شده از واژه(‎ ‎(Tratiox‎به معنی کشش است.‎ این کلمه به ماشینهایی اطلاق می‌شود که جهت کشیدن یک بار یا یک‎ ‎وسیله بکار می‌ر‌وند. ‌در واقع تراکتور وسیله ‏ایست که برای تامین قدرت مورد نیاز‎ ‎جهت کشیدن وسایل و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید اکثریت ‏مردم با شنیدن‎ ‎کلمه تراکتور ذهنشان به‎ ‎کشاورزی‎ ‎و کاربرد این وسیله در کشاورزی معطوف گردد، لیکن لازم است ‏بدانیم که تراکتورها‎ ‎دارای انواع گوناگونی می‌باشند. مثلا تراکتورهایی با عنوان‎ ‎تراکتورهای صنعتی‎ ‎و یا‎ ‎راهسازی‎ ‎نیز وجود دارند‎. ‎


ادامه مطلب

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
 

ماشین های کاشت:

تاریخچه ماشین های کاشت و طرز ساختن آن را به چینی ها نسبت می دهند و تا قبل از سال 1840 میلادی ( 162سال قبل ) کاشت بذر ها به روش ابتدایی صورت می گرفت. به این طریق که ابتندا زمین را شخم زده و پس از نرم و مسطح کردن مزرعه ، بذر را با دست روی زمین می پاشیدند و سپس بوسیله هرس بذر ها را زیر خاک می نمودند ولی از این تاریخ به بعد برای ائلین بار شخصی به نام ویلیام تی پنویوک از اهالی مارال بور شرقی پنسیلوانیا درذ ایلات مخاحده اقدام به ساخت یک ماشین بذر افشان ساده نمود .آمار سال 1880 میلادی نشان می دهد که 53% گندم های آمریکا توسط بذر افشان ها کشت می شد ساختمان اولین بذر افشان خطی عبارت بوده است از یک جعبه چوبی استوانه ای که در اطاف مر کز آن سوراخ هایی وجود داشت و از این سوراخ ها بذر ها روی زمین و خطوط موازی بطور مسلسل ریخته میشدند.

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي ادامه مطلب ... | 
 
 
 



از آنجا که کاربرد تراکتور در دنیای جدید بسیار گسترده است , تراکتور هایی که ساخته می شوند دارای توان , اندازه و طرح های متفاوتی هستند . تحویل تدریجی تراکتور , موجب به وجود آمدن طبقه بندی های گوناگون برای آن شده است . ترکتورهای ساخته شده :
الف) بر اساس تامین خاصیت کششی و خودرو بودن 
1- تراکتورهای چرخ دار 
2- تراکتورهای زنجیری
ب) بر اساس موارد استفاده
1- تراکتور های عمومی یا تراکتورهای خدماتی 
2- تراکتئرهای همه کاره یا تراکتور های ردیف کار
3- تراکتورهای پا بلند یا شاسی بلند
4- تراکتورهای باغی 
5- تراکتورهای صنعتی 
6- تراکتورهای یونیورسال 
7- تراکتورهای باغچه ای و تراکتورهای چمن زن
8- تراکتورهای دو چرخ یا تیلر های موتوری
ج) بر اساس نوع شاسی یا قاب 
1- تراکتورهای با شاسی
2- تراکتورهای نیمه شاسی
3- تراکتورهای بدون شاسی 
لطفا ادامه ی مطلب را بخوانید

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي ادامه مطلب ... | 
 
 
  دانلود 3 مقاله آموزشی آموزش کتیا


برای دانلود کافیه در لینکای زیر کلیک کنید


لینک دانلود در یک فایل زیپ

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
  دانلود آموزش نرم افزار مطلب براي دانلود كافيه در لينكاي زير كليك كنيد

راستي اين pdf ها 4از چهار بخش تشكيل شده


لينك دانلود(zip)


لينك دانلود

لينك دانلود

لينك دانلود

لينك دانلود

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
  دانلود كتاب نقشه كشي صنعتي كه در فني و حرفه اي تدريس ميشه اين كتاب شامل استاندارد هاي بين المللي نقشه كشي دانشجو هاي عزيز اين كتاب، كتاب بسيار بينظيري براي افزايش مهارتتون تو نقشه كشي هستش ميتونين با دانلود اون مهارت خوبي در خوندن نقشه هخاي بين المللي داشته باشين

لينك دانلود(مقدمه)

لينك دانلود

لينك دانلود

لينك دانلود

لينك دانلود

لينك دانلود

لينك دانلود

لينك دانلود

لينك دانلود

لينك دانلود

لينك دانلود

لينك دانلود

 
 
   |    نوشته شده توسط حتما یکی هست سيد هادي شريفي
 
 
     
 

pctfx3.3

مجله اینترنتی رسانه

Digital Classic Float Template

Interactive CD Catalogue گروه طراحي چندرسانه اي وبلاگ رسانه گشت و گذار در دنياي رسانه هاي ديجيتال Medium Blog - Digital Media World قالبهاي رايگان سايت و وبلاگ Advanced Persian Blog Templates

اطلاعات مربوط به كارگاه طراحي قالب: Professional Web Site Design Center Template Design Workshop, دانلود قالب هاي وبلاگ Template Design Workshop, جزئيات قالب هاي رايگان Template Design Workshop, وبلاگ كارگاه طراحي قالب Template Design Workshop, جستجوي قالب هاي وبلاگ Template Design Workshop, تماس با كارگاه طراحي قالب Template Design Workshop, درباره كارگاه طراحي قالب

اطلاعات مربوط به گروه طراحي چندرسانه اي: Web Development Department - Multimedia Design Group , بخش توسعه وب - گروه طراحي چند رسانه اي Web Designing Department - Multimedia Design Group , بخش طراحي وب - گروه طراحي چند رسانه اي Multimedia Designing Department - Multimedia Design Group , بخش طراحي چند رسانه اي - گروه طراحي چند رسانه اي Blog - Multimedia Design Group , وبلاگ - گروه طراحي چند رسانه اي

اطلاعات مربوط به تكنوراتي: pictofxt Farsi Blog میزبانی وب

ثبت سایت دامنه فارسی لینوکس سرور